Konut İlanları ülkemizde malesef araba ilanları kadar özenle hazırlanmıyor. Nedendir bilemiyoruz ama çoğu zaman 30.000 ₺'lik bir araç ilanı 300.000₺'lik bir ev ilanından daha detaylı ve ilgi çekici durumda. Bu yazımızda ilgi çekici bir ilanı nasıl oluşturabileceğinizi ve bu ilan neticesinde yaşayacağınız avantajları detaylı şekilde anlatmaya çalışacağız.
1. Emlak İlan Görselleri Nasıl Olmalı ?
Malumunuz konut satışlarında internet ilanları uzun yıllardır son derece etkin konumdadır. İnternet ilanlarının sayısının çokluğu ise alıcı müşterilerin konutunuzu çok basit bir sebeple es geçmesine sebep olabilir. İlan görselleriniz gerçek alıcının dairenizi ziyaret etmesini sağlayan birincil unsurdur.
İlan Görsel Sıralaması
Konut görsellerinizin ilan içeriğinde ki sıralaması alıcı için daire hakkında ilk izlenimi oluşturacaktır.
Örneğin İlk fotoğrafta banyo sonra mutfak, salon , birdaha mutfak sonra oda ve sonra balkon fotoğrafı var. WC'yi hiç koymadınız. Alıcı eviniz hakkında ne oda planlaması hakkında bilgi sahibi oldu , ne balkonun nerede olduğunu anlayabildi. WC tercihi konusunda düşüncesi vardı belki de alaturka tuvalet olmayan bir ev almak istemiyor. Bu durumda sizin ilan sayfanızı kapatır ve yeni ilanları incelemeye devam eder. Alıcılar her gördükleri ilan sahibini telefonla arayıp genel bir bilgi almazlar!
O halde yapılması gereken ilan fotoğraflarının vitrin fotoğrafından sonra sıralı şekilde konulması mümkünse görsel üzerinde açıklama yapılması olmalıdır. Bu işlem ilanınızı diğer ilanlardan bir adım öne çıkaracaktır.
İlan Görsellerinin Çekim Kalitesi ve Açısı Nasıl Olmalı ?
Bir önceki madde de bahsettiğimiz sıraya göre ilan görsellerini oluşturdunuz fakat fotoğrafları cep telefonunuzla odaların giriş kapısından cama doğru çektiniz. Muhtemelen iyi ışık alan odalarınızın tamamı karanlık çıkacaktır. Bu görseller malesef alıcının dairenize soğuk bakmasına sebep olacaktır. Albenisi olan fotoğraflar iyi bir ışık açısıyla çekilmiştir. Gündüz yapacağınız çekimlerde profesyonel bir fotoğraf makinesi kullanmıyorsanız odaların ışıklarını mutlaka açın. Işık vuran alanlara odaklanma yapmamaya özen gösterin.
Cep telefonu ile gerçekleştireceğiniz tüm çekimlerde telefonunuzu yatay olarak kullanın çünkü dik çekimleriniz ilan sitelerinde son derece küçük duracaktır.
Görsellerle Lokasyon Tanıtımı
İlan görselleriniz arasında mutlaka satılık mülkün dış görüntüsü bulunsun.Tercihen bina dış cephesini çektikten sonra konutun girişini ve yolu çekin. Alıcı için mülk hakkında önemli bilgilerden birisi de bu olacaktır.
Emlak Vadisi'nde ilan görsellerinde lokasyon tanıtımı Drone Çekimi ile sağlanmaktadır. Daire iç fotoğrafları geniş açılı lenslerle ve profesyonel fotoğraf makineleriyle yapılmaktadır.İlan hazırlamak aslında dijital bir katalog oluşturmaktır. Bu bilinçle hazırladığımız ilanlara gösterilen yoğun ilgi doğru iş yaptığımızı kanıtlamaya devam ediyor. "Emlak Vadisi'nde Pazarlama Süreci Nasıl İşler" başlıklı yazımızdan daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
2.Emlak İlan Başlığı Seçimi Nasıl Olmalıdır ?
İlan sitelerinde malesef sık sık Satılık 3+1 Daire tarzında başlıklarla karşılaşmaktayız. İlanlarınız bir çok internet sitesinde küçük bir vitrin resmi ve İlan başlığı ile görünecektir. İlan başlığınız alıcının ilanınıza tıklamasını ve incelemesini sağlamalı! Peki bunu nasıl başarabiliriz ? Alıcılar hangi tarz başlıklara rağbet gösterir örnekle açıklamaya çalışalım ;
Bir konutunuz var Kemalpaşa mahallesinde tepe bir konumda ve manzaralı. Civarda ki tüm mülklere görede geniş ve lüks bir daire. İlan oluşturmak için görsellerinizi hazırladınız ve başlığınız ;
"Kemalpaşa Mahallesinde Manzaralı Geniş 3+1 Daire"
Dairenizi bir Emlak Vadisi ofisine verdiniz onlarda geldiler çekimerini yaptılar ve başlıklarını oluşturdular ;
"Panaromik Manzaralı 185 m²'lik 3+1 A plus Daire"
İkinci ilan içerisinde kullanılan Panaromik kelimesi ilanınızın tıklanma sayısını muhtemelen iki kat artıracaktır. Panaromik manzara sadece meraktan bile alıcının ilanınızı incelemesini sağlar.