Emlak sektörü, teknoloji çağına ayak uyduran ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden bir sektör haline geldi. Sektörde yer edinmek isteyen emlak danışmanları da bu çağda gelişmelerden haberdar olmalıdır. Müşteri ile olan ilişkilerde dijital ortamları kullanmak emlak danışmanlarının uygulaması gereken davranışlardır. Emlak danışmanları, teknolojinin sağladığı kolaylıkları kullanarak müşteri ile duyarlı ve tutarlı bir iletişim sağlayabilmektedirler.
Emlak danışmanlarının bilmesi gerekenler arasında teknolojik araçlar önemli bir konumdadır. Günümüz dünyasında ev almak isteyen bir aile artık geleneksel yöntemler yerine interneti kullanmaktadırlar. İnternette var olmak ve potansiyel alıcıların karşısına çıkmak için emlak danışmanları iş modellerinde değişikliğe gitmelidir. Bu sayede birçok unsurdan tasarruf sağlayarak kolay ve hızlı bir pazarlama süreci geçirecektir.
Dijital Platformlar Arası İletişim
Sosyal medya uygulamaları, internet siteleri veya e-posta pazarlama ile müşterilerle iletişim sağlanabilmektedir. Emlak danışmanları stratejisini belirledikten sonra bu mecralardan hedefledikleri ile ilerlemelidir. Sosyal medya uygulamaları veya web siteleri gibi dijital platformlarda müşteriler için öne çıkan reklamlar sayesinde satış yapabilmeli ve marka bilinirliğini arttırmalıdır.
Sosyal Medya
Sosyal medya ev ilanlarını yayınlayabilir , yeni müşterilere hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Milyonlarca kullanıcı sayısına ulaşan uygulamalarda farklı profillere sahip olunmalıdır. Instagram ve Youtube gibi uygulamalarda, fotoğraf ve videoların kaliteli ve dikkat çekici olması gereklidir. Facebook gibi platformlarda ise emlak danışmanları potansiyel müşteriler ile iletişimini yüksek seviyede tutmalıdır.
Emlak sektöründe sosyal medya birçok etki alanına sahip. Emlak danışmanları hedefler doğrultusunda sosyal medya uygulamalarında aktif rol oynamalıdır. Yeni müşteriler veya sürekli müşteriler hedef alınarak sosyal medyada reklam ve paylaşım yapılmalıdır. Hedef kitle belirlenerek strateji belirlenmelidir. Emlak danışmanları sosyal medya uygulamalarında, paylaştıkları ev ilanlarında müşterilere evi değil yaşam tarzını satmalıdır. Evin olduğu konum ve diğer unsurlar müşteriye yalın ve samimi bir şekilde aktarılmalıdır.
SEO
Emlak danışmanları sahip oldukları web sitelerinde, Google aramalarında en üstlere çıkmak isterler. Arama motoru optimizasyonu (SEO) ile bu mümkün olacaktır. Arama yapan bir müşterinin ilk sayfa ve hatta ilk üç siteye tıkladığını göz önüne alırsak SEO çok önemli bir konumdadır. Web sitelerinde yapılan SEO çalışması ile müşterinin aradığı mülkün sizin web sitenizde bulması sağlanabilmektedir. Emlak danışmanları SEO konusunda yeterli bilgiye sahip olarak hızlı bir yükseliş yakalayabilmektedir.
E-Posta Pazarlama
Emlak danışmanlarının bilmesi gerekenler arasında e-posta pazarlama da yer almaktadır. Emlak danışmanları, satışta olan mülkü dijital ortamda görsel olarak iyi anlatılabilmesi gerekir. Müşterilerle sürekli halde iletişim halinde olması gereken emlak danışmanları, bu iletişimi onlarca hatta yüzlerce kişi ile e-posta pazarlama sayesinde gerçekleştirebilir. Emlak danışmanları hedef kitlesini belirledikten sonra e-posta pazarlaması da yapması gerekmektedir. Bir zorunluluk hali değil ancak kesinlikle bir artısı olacaktır.
Hedef kitlelerine gönderilen e-postalar için e-posta pazarlamasında strateji oluşturulmalıdır. Aylık bültenler, yeni projeler, blog yazılarınız, özel günler için oluşturulmuş e-postalar gibi içerikler ile gönderim sağlanmalıdır. Gönderilen e-postalar sonucu emlak danışmanları, müşterileri ile etkileşimi tutarlı ve duyarlı bir şekilde ilerleyecektir.
Yapay Zeka Teknolojileri
Emlak sektöründe son yılların trendi olan yapay zeka teknolojileri, birçok firma tarafından kullanılmaktadır. Kolaylık ve hızlı bir süreç yaşatan yapay zeka teknolojilerinin kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Emlak danışmanları bu artışın farkında olmalıdır. Yapay zeka teknolojileri etkili bir şekilde kullanarak müşteri memnuniyeti en yüksek seviyesine getirilmektedir. Bu sayede satıcı ve alıcı arasında yaşanan alışveriş süreci olumlu bir şekilde sonuçlanacaktır.
Emlak danışmanları sürekli bir şekilde gelişen teknolojiyi yakalamalı ve stratejisine bağlı olarak kullanmalıdır. Emlak sektörünün en çok kullanılan teknolojisi yapay zeka teknolojileri olduğunu düşünürsek, emlak danışmanları bu teknolojik araçları iyi bir şekilde uygulamalıdır. Müşteri davranışlarının analizi, iletişimde kolaylık, etkileşim içinde olan bir alışveriş süreci gibi birçok avantaj ve kolaylık sağlayan yapay zekayı etkin bir şekilde kullanmak, emlak danışmanların yapması gereken unsurlardan biri olmalıdır.
Yapay Zeka Robotu
Emlak ofisleri web sitelerinde gelen potansiyel müşterilere karşı açık ve samimi olmalıdır. iyi bir iletişim kurmalı ve her şeyi yalın bir şekilde müşteriye sunmalıdır. Bunları sağlamak için emlak danışmanları web sitelerinde yapay zeka robotları kullanabilmektedir. Müşterinin davranışına göre önerilen evler veya soru sormak isteyen bir diğer müşteriye iletişim robotu gibi araçlar sunulmalıdır. Bu sayede müşterinin soru sorması için sürekli telefonunuz çalmak zorunda kalmaz. İletişim robotları sayesinde web sitenizde oluşturduğunuz soru-cevap bölümünde, müşteriler sorularının cevaplarını yapay zeka teknolojisi sayesinde alacaktır.
Aynı şekilde öneri robotları da kullanılabilmektedir. Arama yapan müşteriye karşı aradığı evin benzerlerinin karşısına getirerek daha fazla seçenek sunmuş olmaktasınız. Bu sayede web siteniz potansiyel müşteriniz mutlu bir şekilde zaman geçirebilmektedir.
Veri Analizi
Emlak sektöründe en önemli unsur müşteridir. Müşterinin talep ettikleri, davranışları, ne aradığı gibi etkenler emlak danışmanları tarafından takip edilmeli ve analiz edilmelidir. Veri analizi teknolojisi ile birlikte yapabileceği bu analiz sonucu emlak danışmanları, müşterileri hakkında daha fazla bilgiye sahip olacak ve uygun bir iş modeline geçebilecektir.
Sanal Gerçeklik Teknolojileri
Son yılların trendi haline gelen sanal gerçeklik teknolojisi, emlak sektöründe kullanımı sürekli artan bir teknolojidir. Emlak danışmanları bu artışın farkında olmalı ve uygulamaya geçmelidir. Satışı yapılan evin müşteriye sanal turlar gösterilmesi artık günümüzde yapılması gereken uygulamalardandır. Bulunduğu yerden ayrılmadan satın almak istediği evi gezmek isteyen müşteri, danışmanlardan sanal tur istemektedir. Artık bir gereklilik haline gelen sanal turlar emlak danışmanları tarafından bilgi sahibi olunması gereken önemli bir konudur. Sanal turlar sonucu iki tarafında birçok şeyden tasarruf edeceği göz önüne alınırsa, müşteri ve satıcı için tercih sebebi olmaya devam edecektir.