Gayrimenkul sektöründe müşteriler tarafından dikkat çekmek için Google’da üst sıralarda yer almak önemli bir adımdır. Üst sıralarda yer almakla birlikte reklam da yapılabilmektedir. Bunları gerçekleştirmek için SEO ve Google Adwords kullanılmalıdır. SEO ayarları ile aramalarda üst sıralarda yer alabilirsiniz. Google Adwords ile de reklam vererek marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
Gayrimenkul sektörü firmaları ve işletmeleri için markasının bilinirliği çok önemlidir. Marka bilinirliğini sağlayarak, kendilerine güvenen ve sürekli alışveriş süreci yaşayacak müşteriler edinilebilmektedir. Bu sayede rakiplerinden birkaç adım önde olarak satış miktarını artırabilir ve daha fazla gelir edilmektedir.
SEO Nedir ?
SEO tarayıcılarda (arama motorları) web sitelerinin üst sıralara yerleşmesi için yapılan çalışmaların tümüne verilen addır. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları, web sitelerini sıralamalarda daha üst seviyeye çıkararak daha fazla ziyaretçiye ulaşılmasına olanak sağlamaktadır. Bu sayede görünürlüğü artan web sitelerinin gelirleri de doğrudan artmaktadır.
SEO çalışmaları birçok sektörde günümüz teknoloji çağında önemli bir konumdadır. Her sektörün bir web sitesi olduğunu düşünürsek bu öngörü kanıtlanmış olacaktır. Web site sahipleri SEO ile arama motorlarında yükselişe geçmesi için anahtar kelimeleri ve SEO tarafından istenen unsurları yerine getirmelidir.
SEO, sitelerde nitelikli ziyaretçi edinilmesini sağlamaktadır. Sadece bir kerelik ziyarete gelen kullanıcılar hedeflenmemektedir. Web sitelerinde arama motorlarının asıl olarak baktığı unsur ziyaretçinin sitenizle ne kadar ilgilendiğidir. Sitelerde kalma süreleri, ziyaret etme sıklıkları ve tıklanma sayıları arama motorları için önemlidir. Bunları sağlamak için ise SEO iyi bir şekilde planlanmalı ve uygulamaya geçilmelidir.
SEO Çalışması Nasıl Yapılmalıdır ?
SEO, web sitelerinin trafiğini ve aramalarda sıralamalarını artırmak için uygulanabilecek çeşitli stratejiler içerir. Bu stratejilerin en başında anahtar kelime uyumluluğu gelmektedir. Anahtar kelimeler, kullanıcıların aramalarda kullandıkları kelimeleri içeren kelime gruplarıdır. Anahtar kelimelerin iyi bir şekilde kullanılması sayesinde arama motorlarında arama yapan kullanıcılar, web sitelerini üst sıralarda görmektedir.
SEO sadece anahtar kelime uyumluluğu stratejisi içermez. Web sitelerinde SEO tarafında iyileştirmeler de yapılmalıdır. Bu iyileştirmeleri sıralarsak:
- Web sitenizdeki içeriklerin özgün ve yeni bilgiler olması gereklidir.
- Her içerik benzersiz bir başlık ve açıklama etiketleri içermelidir.
- Web sitesinde paylaşılan görsellerin açıklamaları yazılmalıdır.
- Mobil uyumlu bir siteye sahip olunmalıdır.
- Kullanıcı tarafından kullanılan sitenin hızlı bir tepki vermesi gerekmektedir.
- İçerikte yer alan alt başlıkların sıralaması doğru bir şekilde yapılmalıdır.
- Web sitesindeki içeriklerin kelime sayısında 300 kelimenin altına inilmemesi tavsiye edilmektedir.
SEO’nun Gayrimenkul Sektöründeki Önemi
Gayrimenkul sektöründe en önemli şey müşteridir. Müşterinin davranışları, talep ettikleri veya takip ettikleri doğrultusunda iş modelleri değişkenlik gösterir. Müşterinin bu kadar önemli olduğu bir sektörde marka bilinirliği ve aramalarda üst sıralarda olmak doğru oranda önemli bir konumdadır. Sektör çalışanları bu konuda önde olmak için SEO çalışmaları ve stratejileri hayata geçirmelidir.
SEO ile gayrimenkul sektöründe yer alan web siteleri sahipleri, müşteriler gözünde dikkat çeken bir konumda olmak isterler. Bu isteğin karşılanması için SEO çalışmaları web sitelerinde uygulanmalıdır. Bu sayede satışlarını arttırabilir ve daha çok kişi tarafından bilinebilir olacaklardır.
Google Adwords Nedir ?
Google’ın arama motorlarında daha öne çıkmak için uygulanan SEO’nun yanında bir de reklam yapma imkanı yer almaktadır. Google bu reklamları Google Adwords sistemi ile sağlamaktadır. Google Adwords, işletmelerin veya bireysel kullanıcıların, ürünlerini veya hesaplarını kullanıcılara daha kolay bir şekilde ulaştırması için oluşturulan bir reklam sistemidir. Bu reklam sistemi ile binlere hatta yüz binlere kolay ve hızlı bir şekilde ulaşılmaktadır.
Google Adwords reklamı ile müşteriler veya kullanıcılara ulaşılarak hedeflediğiniz dijital ortamda daha çok ziyaretçiyi elde edebilirsiniz. Adwords reklamları, uygun ve tıklamaya bağlı ücretlendirme ile birçok kullanıcının ilk tercihlerindendir. Belirlenen üst maliyet miktarı ile sağlanan reklam miktarı doğru oranda giderek, reklam yapmayan isteyen kullanıcıya birçok imkan sunmaktadır.
Google Adwords, reklam modellerine sahiptir. Arama ağı reklamları, görüntülü reklamlar, video reklamlar ve uygulama reklamları Google Adwords reklam modelleridir. Bu reklam modelleri, işletmeler tarafından seçilirken planlama yapılmalıdır. Hangi reklam türünün kendilerine uygun olduğu belirlenmelidir.
Google Adwords Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Google Adwords kullanılırken birçok konuda dikkat edilmesi unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurların planlanması ve maliyetinin belirlenmesi gibi konular önemlidir. Bu konular dışında dikkat edilmesi gereken unsurları sıralayalım.
- Hedef kitlesi belirlenmelidir. Hedef kitlesi belirlendikten sonra kitle iyi bir şekilde tanınmalıdır.
- Reklam vermeden önce amaç belirlenmelidir. Belirlenen amaca göre düzenlemeler yapılmalıdır.
- Google Adwords reklam modellerinden en uygun olanı seçilmelidir.
- Anahtar kelimeler belirlenmelidir. Reklam verildikten reklamda bulunan kelimeler anahtar kelime uyumlu bir şekilde yazılmalıdır.
- Reklamı verilen web sitelerin açılış hızları, mobil uyumlu olması, call to action kullanımı küçük ancak önemli detayları optimize edilmelidir.
Google Adwords Reklamlarının Gayrimenkul Sektöründeki Önemi
Gayrimenkul sektöründe yer alan önemli konulardan biri de reklamdır. Reklam sektördeki işletmelerin, bilinirliği ve ziyaretçi sayısını artırmaya yönelik yapılan en iyi pazarlama stratejilerindendir. Reklam yaparak daha çok görünür olan işletmelerin satışlarında doğru oranda artış görülmektedir.
Google Adwords sayesinde hedef kitlenize kolay ve hızlı bir ulaşabilirsiniz. Belirlenen hedef kitlesi iyi bir şekilde tanınarak oluşturulan Adwords reklamları, düşük maliyetlerle sağlanabilmektedir. Müşteri trafiğinde önemli bir miktarda artış görülmektedir. Web sitesinde sürekli müşteriler ile marka bilinirliğinin yanında, gelirlerin de artacağı görülmektedir.
Google Adwords reklamlarını kullanan gayrimenkul sektöründeki işletmeler, müşterilerin %95’inin satın alacağı ev için internetten araştırma yaptığını bilmektedirler. Oran bu kadar yüksek iken işletmeler, pazarlama stratejilerine Google Adwords reklamlarını da eklemelilerdir. Rekabetin fazla olduğu gayrimenkul sektöründe reklamlar önemli bir konumdadır.