ufuk saçıntı
Ufuk Saçıntı
Tüm Başlıklar

Emlak Sektöründe Dijital PazarlamaEskiden ofis camlarında veya gazetelerde verilen emlak ilanları yerini artık dijital ilanlara bırakıyor. Emlak ofislerinin veya firmalarının neredeyse hepsinin bir sitesi veya sosyal medya hesapları mevcut. Satışı yapılacak mekanın reklamı artık geleneksel yöntemlerle daha az bir şekilde yapılmaktadır. Bunun yerine gayrimenkul satışı yapılabilecek siteler, uygulamalar, kendilerine ait web siteleri ve sosyal medya uygulamaları kullanılmaktadır. Emlak sektörünün dijital pazarda ki yerini avantaj ve dezavantajlarını gelin beraber inceleyelim.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, elektronik bir ortamda sattığınız veya sağladığınız ürünlerinizi/hizmetlerinizi pazarlamanızdır. Teknolojinin hayatımızda yer edinmesi ile birlikte dijital ortamlarda yapılan tanıtımlar, reklamlar veya farklı dijital pazarlama stratejileri diğer medya ürünlerine karşı daha çok tercih edilmektedir. Dijital pazarlama ile birlikte sosyal medya ve internet kullanıcıları ile firmalar arasında tutarlı, kolay ve hızlı bir iletişim sağlanmaktadır. Dijital pazarlamanın sağladığı etkenler ile birçok sektör dijital çağa ayak uydurarak pazarlama stratejilerinin değiştirmiştir. 
Kullanıcı ile en çok iletişim halinde olan sektörlerden olan emlak sektörü de dijital pazarlama stratejileri uygulayarak müşterileri ile ilişki kurmaktadır. Sektörde satılan evleri alıcılara en hızlı ve dikkat çekici bir şekilde sunmak emlak ofisleri tarafından dikkat edilmesi gereken konulardandır. Bunu sağlamak için dijital pazarlama stratejisi belirlenmeli ve uygulanmalıdır.

bakırköy escort taksim escort beşiktaş escort esenyurt escort

Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Belirlenmelidir ?

Emlak Sektöründe Dijital PazarlamaEmlak sektöründe birçok uzmanlık alanı bulunmaktadır. Sadece benzin istasyonu satan danışmanlar , sadece sanayi tipi portföy barındıran ofisler , konut veya arazi ağırlıklı çalışan işletmeler veya tarla konusunda uzman emlakçılar görebilirsiniz. Hal böyleyken herkesin stratejisi farklı biçimde belirlenecektir. Öncelikle bilinmesi gereken ayrıntı müşterilerinizin hangi mecralarda vakit geçirdiği ve ortak özelliklerinin neler olduğu sorusudur. 45 yaş üstü bir alıcı kitlesine tiktok reklamları çıkmanın hiçbir manası olmayacaktır fakat yüksek sayıda apart portföyü olan bir ofis öğrencilere bu mecra üzerinden ulaşabilir. Hedef kitlenizin yaş , ilgi alanı , vakit geçirdiği bölge gibi özelliklerini belirledikten sonra bu kişilere akılda kalıcı şekilde nasıl ulaşabilirsiniz sorusunun yanıtlarını aramaya başlayabilirsiniz. Google Ads reklamları , sosyal medya , yerel veya ulusal takipçileri olan haber sitelerine reklam vermek gibi belirlenebilecek bir çok pazarlama kanalı arasından ayırdığınız bütçeye göre planınızı oluşturabilirsiniz.

Emlak Sektöründe Dijital Pazarlamanın Önemi

Alıcılar alacakları evleri belirli sitelerden, internet aramalarından, sosyal medyadan veya karşısına herhangi bir dijital ortamda çıkacak olan reklamlar aracılığıyla bulabilmektedir. Evi almadan önce küçük bir araştırma yaparak karşısına çıkan mecralardan birine girerek bilgi sahibi olmaktadır. Alıcı tarafından olayların bu şekilde gelişmesinden dolayı emlak ofisleri veya gayrimenkul yatırımcıları dijital pazarlama ile evlerini, alıcılarla daha kolay ve hızlı bir biçimde buluşturmak istemektedirler. Bu sayede emlak sektöründe satıcı ve alıcı arasında iletişimin daha tutarlı bir şekilde ilerleyeceğini bileceklerdir. 
Emlak sektöründe birçok pazarlama stratejisi bulunmaktadır. Ancak günümüz şartlarında pazarlama stratejilerinin çoğu dijital ortamlarda uygulanmaktadır. Sosyal medyada verilen reklamlar, web sitelerindeki tanıtımlar, emlak ofisine ait sitedeki SEO çalışmaları ve e-posta pazarlama gibi stratejiler sektörde yükselmenizi sağlayacaktır. 

Dijital pazarlama Stratejisi Belirleyin

Pazarlama yaparken stratejiniz; satacağınız mülkler, konumları, hedef kitlesi ve sosyal medya kullanımı ile birlikte planlanmalıdır. Emlak sektöründe alıcı çok iyi gözlemlenmelidir. Nelere ihtiyaç duyuyorlar? Satıcıdan ne istemektedirler? Bu soruların cevabını bir alıcı açısından düşünüp, kararlar o doğrultuda belirlenmelidir. Aynı şekilde pazarlamak istediğiniz ve satışını yapacağınız mülk hakkında detaylı bilgilere sahip olmak gereklidir. Satışı yapılacak mülkün pazarlanması için sorulacak veya araştırılacak detayların bilinmesi ve pazarlanma sırasında alıcıya sunulması, alıcı tarafından beklenen davranıştır.
Dijital pazarlama stratejisi belirlerken rakiplerinizi incelemek firmanız için mantıklı bir hareket olacaktır. Rakiplerinizin başarılı olduğu kısımlar örnek alınabilir veya yanlış yapılan kısımlar incelenip tecrübe edinilebilmesi gerekmektedir. Sektörde yapılan dijital pazarlama stratejilerinin en başarılı olanlarını kendinize en uygun şekilde biçimlendirip uygulamaya geçebilmeniz sizden beklenendir. 

Sosyal Medyanın Gücü

Sosyal medya, günümüzde milyarları bulan kullanıcı sayıları ile gün geçtikçe artmaya devam eden büyük bir ekosistemdir. Kullanıcı sayısının bu kadar fazla olduğu bir ortamda yer almamak bir emlak ofisi için yapılacak en büyük yanlışlardan biridir. Ülkemizde yaklaşık 50 milyon kişinin sosyal medya kullandığını düşünürsek bir emlak ofisi için daha büyük bir reklam ağı düşünülemez. Düşük maliyetler ile yapılan sosyal medya reklamları sayesinde satışı gerçekleştirilen mülklerin görülme ve satılma oranları büyük miktarda artış gösterecektir.
Sosyal medya uygulamaları sadece reklam için değil marka bilinirliğini artırmak içinde tercih edilebilir bir araçtır. Dikkat çeken paylaşımlar yaparak kullanıcıların takip etmesini veya etkileşim kurmasını sağlayarak markaya değer katılabilmektedir. Geniş kitlelere ulaşmak için sosyal medyada var olmak gereklidir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Danışmanlık alacak herkes bir uzmanla çalışmak ister. Mülk edinim süreci bir çok alıcı için son derece stresli ve karar vermesi bir hayli zor olan bir dönemdir. Bir mülk ile ilgili araştırma yapmak ihtiyacı duyan hemen hemen herkes Google arama motoru üzerinden merak ettiklerini araştırır. Arama sonuçlarında çıkan sitelere girerek alım süreci ile ilgili bilgilenir. Alıcılar arama sonuçlarında, belirtilen araştırma sonuçlarına göre %75 oranda ilk sayfada çıkan sonuçlarla ilgilenmektedir. Hatta bu kısmın büyük bir çoğunluğu sadece ilk 3 sonuca tıklamaktadırlar. 
İşte burada sitenizin ilk sayfada yer almasını sağlayacak olan SEO dijital pazarlama stratejisi akla gelmektedir. Alıcılar nazarında uzmanlığınızı bu şekilde gösterebilirsiniz. Emlak sektöründe yer alan firmalar web sitelerinde rakiplerinden bir adım önde olmak için SEO çalışmaları gerçekleştirmektedir. Bir ajans veya bir uzmandan yardım alınarak yapılabilmektedir. Yapılacak olan SEO çalışması ile aramalarda ilk sıralarda olmak,  pazarlama stratejisinde yapılması gereken adımlardan biridir.