Ofis tasarımına karar vermeden önce araştırma yapma ihtiyacı hisseden vizyon sahibi emlakçılar ve gayrimenkul danışmanları hepinize öncelikle merhaba. İşini iyi yapan tüm insanların en önemli ortak özelliği araştırmacı olmalarıdır diye düşünüyoruz. İdeal emlak ofisi nasıl olmalı araştırmamızın sonuçlarını bu yazı ile meslektaşlarımıza sunmaktan büyük keyif alıyoruz. Buyrun detaylarıyla gerekçeleriyle ofis tasarımında dikkat edilmesi gerekenlere ;
Verilmesi Gereken İmaj Nedir ?
İnsanlar gayrimenkul ofislerini ziyaret ederken son derece çekingen tavırlar sergilerler. Bunun birinci sebebi yapmaya hazırlandıkları yatırım fikrinin onları korkutuyor olmasıdır. Gayrimenkul yatırımı yapacak çoğu insan hayatının en büyük alışverişini gerçekleştirecek ve muhtemelen hiç olmadığı kadar fazla borç yükünün altına girecektir. En doğru alışverişi gerçekleştirme baskısı aklından asla çıkmaz. Ofise gelen misafirin öncelikle stresinin azaltılması gerekir. Bu konuda karşılamanın nasıl gerçekleştirildiği kadar ofisinizin görüntüsüde önemli bir etkendir. Ofis gelen kişiye güvenilir ve profesyonel bir ofisteyim imajını verebilmelidir.
Alıcılar alışveriş kararını kendilerini rahat hissetmeden vermezler. Rahat mobilyalar tercih edilmesi bu konuda yine diğer bir önemli unsurdur.
Ofis Bölümleri Nasıl Olmalıdır ?
Gayrimenkul ofisleri belirli bölümlerden oluşmalıdır. 05.EYLÜL.2018 tarihinde resmi gazetede yayınlanan yasa kapsamında emlak ofisleri en az net 30 m² büyüklüğünde olmalıdır. İdari bölüm, arşiv bölümü ve kabul alanı olmak zorundadır. Bu kapsamda belirtilen şartlar bizce son derece iyimser ve emlak ofisi açılmasını yeterince zorlamayan şartlardadır. Ofis büyüklüğünüz ne olursa olsun sağlamanız gereken ilk kriterler yasada belirtildiği şekildedir. Bizce ofislerin bulundurması gereken bölümler listesi ise şu şekildedir.
- İdareci odası
- Danışman çalışma odası
- Müşteri görüşme odası (toplantı odası)
- Karşılama ve Bekleme alanı
- Mutfak
- WC
Bölüm bölüm dekorasyonun amacı ve nasıl olması gerektiğini inceleyelim.
İdareci Odası
İdareci odası çözülmesi gereken problemlerin konuşulacağı , misafirlerin ağırlanacağı veya danışmanlarla iş görüşmelerinin yapılacağı bir alandır. Odanın yönetici odası olduğu hissettirilmelidir. Bu kapsamda makam odası şeklinde takım bir mobilya tercih edilebilir.
Danışman Çalışma Odası
Aslında ofisin lokomotif bölümüdür. Personel harici giriş yapılmayacak bu alan tamamen işin mutfağıdır. Bu alanda danışmanlar birbirlerine ve kendilerine hatırlatıcı notlar yazabileceği gibi ilan girişlerini ve network paylaşımlarını yine bu alanda gerçekleştirirler. Takım çalışmasına uygun ve rahat edilebilecek bir alan şeklinde oluşturulması son derece önemlidir. Masa tercihlerinde çoklu çalışma masası modellerinin incelenmesinde fayda vardır. Yine bu odada olması gereken önemli ayrıntılardan bir tanesine toplu ofis toplantılarında faydalanmak üzere projeksiyon , beyaz tahta veya TV bulundurulmasıdır.
Müşteri Görüşme (Toplantı) Odası
Karşılamadan sonra müşteri ihtiyaçlarının detaylı analizinin , ön sunumların veya alışverişin tamamlanması ile ilgili sözleşmelerin, kapora işlemlerinin tamamlanacağı alandır. Ofisinizin büyüklüğü ve müşteri potansiyeliniz doğrultusunda görüşme odalarının sayısını artırabilirsiniz. Bizim ofisimizde 3 adet bulunmaktadır. Bu odaların en önemli özelliği ise sunum materyallerinin bulunmasıdır. Odada mutlaka bir bilgisayar ve sunum ekranı bulunmalı , dış mekandan izole olmalı ve her bölüm için söylediğimiz gibi müşteri rahatlığı açısından konforlu bir ortam sağlanmış olmalıdır. Ortamın dış mekan ile görüntüsünü kesmek müşterinin kendini baskı altında hissetmesine sebep olabilir , bu durumun önüne geçmek adına cam bölmelerle ayrılmış alanlar veya pencereler vasıtasıyla ofisin kalan kısımlarının yani işleyişin devam ettiğini göstermek avantaj oluşturabilir.
Karşılama ve Bekleme Alanı
Karşılama ofisinizin ilk izlenimi belirleyecek alandır. Ofisinize ilk kez giren birinin doğru enerjiyi alması açısından alanınız da yeterli ise ferah ve profesyonel bir görünüm elde edebilirsiniz. Karşılama alanında müşterinin ilk muhatabını bulacağı alandır. Bu alanın ofisinizin başarılarını anlatan varsa ödülleriniz veya farklı satışlardan hatıra görselleri ile dolu olması güven sağlamak açısından avantaj olabilir. Yine yetki belgesi , marka tescil belgesi gibi belgelerinizi bu alanda müşterinin göreceği şekilde duvar dekorasyonlarında kullanabilirsiniz. Müşterinin ilk görüşme esnasında ve bekleme alanında ikramlarınızı tadması amacıyla şık sehpalar kullanılması gereklidir. Bununla beraber bekleme alanında sektörle ilgili dergiler bulundurmak hem profesyonelliğinizi anlatacak hemde bekleyen müşterinin zaman geçirmesine yardımcı olacaktır.
Mutfak
Bu yazıyı okuduğunuza göre sizin küçük bir mahalle esnafı olmadığınızı biliyoruz. O halde müşterilerinize sadece çay, kahve ve soda ikram etmeyeceğinizi düşünüyoruz. Ofisinizde gerektiğinde meyve veya kurabiye ikram edebileceğiniz , türk kahvesi ve mevsim çayları hazırlayabileceğiniz bir mutfağınız olmalıdır.
Renkler ile ilgili bu yazıyı incelemenizde fayda var, yazıya gitmek için TIKLAYINIZ.
Görseller temsili olarak seçilmiş ve aralarında herhangi bir uyum gözetilmemiştir. Ofisiniz ile ilgili en uyumlu modelleri ister kendiniz isterseniz bir iç mimar yardımı ile seçebilirsiniz.