ufuk saçıntı
Ufuk Saçıntı
Tüm Başlıklar

Kendi işine sahip olmak isteyen insanlar eğer sosyal becerileri yüksekse ve insanların ilgisini çekebilecek detayları kolay fark edebilme özellikleri varsa cafe açmayı tercih edebilirler. İnsanların sohbet etmek, dışarda zaman geçirmek, ders çalışmak ya da hava almak için gitmeyi tercih ettikleri cafelerden birisini açmak oldukça keyifli bir iş deneyimi olabilir. Bu süreçte konsept ve kurumsal kimlik oluşturmak için doğru bir marka bulmak gerekir. Cafe isim önerileri vermek bir noktaya kadar girişimcilere fayda sağlasa da aslında cafe isim önerileri arasından seçim yaparken hangi unsurlara dikkat edeceklerine dair bilgi vermek daha doğru olacaktır.

Anlam ve Köken Araştırması

Çevrenizde değer verdiğiniz, fikrine saygı duyduğunuz insanlardan cafe isim önerileri aldınız ve bir seçim yapacaksanız. Bu noktada seçeceğiniz ismin anlamını ve kökenini mutlaka araştırmalısınız. Farklı dillerdeki anlamında, kelime kökenine kadar detaylı bir araştırma yapmak her zaman değerli bilgilere sahip olmanıza olanak sağlar. Herhangi bir ırkı, etnik kökeni ya da dini hedef alma ihtimali bulunmayan bir isim seçmek doğru olandır. Aksi takdirde niyetiniz kötü olmasa bile yanlış anlaşılabilir ve markanızın zarar görmesi sebebiyle zor zamanlar geçirebilirsiniz.

Marka Tescil

Bir iş kurarken insanlar çoğu zaman marka tescili gibi detayları unutabilirler ya da erteleyebilirler. Ancak yeni bir iş kurarken markaya dair uzun vadeli planlama yapılabilmesi için ortaya çıkabilecek tüm olumsuz durumları önceden düşünmek gerekir. Kurumsal kimliğinizi, konseptinizi ve tüm bunlar uygun dekorasyonunuzu hazırladıktan sonra tercih ettiğiniz ismin daha önce tescil ettirildiğini veya kullanıldığını öğrenmek çok canınızı sıkmanın yanı sıra pek çok ek masraf yapmanıza da neden olacaktır. Cafe isim önerileri arasından seçim yaptıktan sonra marka tescil araştırması yaptırmanız ve ismin tescil edilmediği durumda hemen tescil için başvuruda bulunmanız girişimiz için önemlidir. Bazı girişimciler tercih ettikleri isim için marka tescili yapılmadığını öğrendikleri zaman tescil sürecini erteleyerek risk alıyorlar. Kötü niyetli birisinin tescil için başvurması durumunda ilgili ismi kullanan tarafın hiçbir hak talep edemeyeceğinin mutlaka bilinmesi gerek. Tescil sürecinde başvuru zamanının önemli olduğu unutulmamalı. 5 yıldır tescil ettirmeden kullandığınız bir ismi, bir başkasının başvurusu ile kaybedebilirsiniz.

İşletme İsmi Kısıtlamaları

Bazı kelimelerin işletme isminde kullanılmaması gerektiği ile ilgili kararlar bulunmaktadır. Ayrıca bir marka isminde bulunacak yabancı kelimelere ilişkin sınırlamalar da vardır. Bu nedenle isim seçerken gerekli yasal düzenlemelerin araştırılması önemlidir. Araştırma yapmadan isme karar vermek, akabinde tescile gitmeden konsept ve kurumsal kimlik çalışmalarını yapmak zaman ve para kaybetmenize neden olacaktır.

Pazar Araştırması

Yabancı kelimeler, kelime ya da harf oyunlu isimler akılda kalıcı olsa da her zaman beklenen ilgiyi çekmeyebiliyor. Bu nedenle isim seçerken şartları öğrendikten sonra ufak bir pazar araştırması yapmak doğru olacaktır. Çevrenizde objektif olduğuna inandığınız kişilerden tercih ettiğiniz cafe isimlerini yorumlamalarını isteyin. Eleştirileri kişisel almadan, işiniz için önemli bir yatırım olarak görüp değerlendirin. Bu sayede en doğru ismi daha kolay ve nokta atışı bir şekilde seçmiş olacaksınız.

Konsepte Özel İsim Seçimi

Cafe isim önerileri yapılırken konsept + isim birlikte ifade edildiği zaman daha değerlidir. Ancak sırf konsepte uygun olması için komik gözüken isimleri tercih etmemelisiniz. Seçeceğiniz ismin nihayetinde markanız, işiniz, kariyeriniz ve geleceğiniz açısından önemli bir yerde olacağını düşünerek seçim yapmak her zaman daha doğru olacaktır.